.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران تنها یک مرکز پیوند کلیه دارد

مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی مازندران با اشاره به وجود مشکلات فراوان برای درمان بیماران کلیوی در استان اظهار داشت: این استان در حال حاضر تنها یک مرکز پیوند کلیه دارد.

محسن زارعی در نشست خبری هفته حمایت از بیماران کلیوی مازندران در ساری افزود: دومین مرکز پیوند کلیه استان که توسط خیرین در مرکز استان ایجاد شده دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تنها مرکز پیوند کلیه استان در بیمارستان شهید بهشتی بابل مستقر بوده که پاسخگوی مشکلات بیماران کلیوی استان نیست.

مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی مازندران با اشاره به اینکه تعداد مراکز پیوند کلیه در استان باید افزایش یابد، تصریح کرد: مرکز پیوند کلیه مرکز استان سال آینده به بهره برداری می رسد.

زارعی با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان در سال 72 با کمک تعدادی از خیرین شهرستان ساری فعالیت خود را آغاز کرده است، یادآور شد: هم اکنون دفاتر این انجمن در هشت شهرستان استان فعال هستند.

وی با اعلام این مهم که هزار و 556 بیمار کلیوی در مازندران زندگی می کنند، افزود: 880 نفر از این بیماران دیالیزی و مابقی پیوندی هستند.

این مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی مازندران با اشاره به اینکه بیشتری بیماران کلیوی استان در ساری زندگی می کنند اظهار داشت: 200 بیمار کلیوی استان دیالیزی و 155 مورد از این افراد پیوندی هستند.

وی با اشاره به اقدامات این انجمن برای اشتغال و امکانات رفاهی آموزشی بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: رسانه ها نسبت به تشویق مردم برای افرادی که دچار مرگ مغزی شده در اهداء کلیه تبلیغ کنند.

زارعی با بیان اینکه سالانه دو تا سه دفعه از کمکهای نقدی و جنسی انجمن در اختیار بیماران کلیوی و خانوادهایشان قرار می گیرد، گفت: بخشی از هزینه های پیوند کلیه بیماران توسط انجمن پرداخت خواهد شد.

وی خواستار افزایش تعداد دفاتر انجمنهای خیریه حمایت از بیماران کلیوی در شهرستانهای استان شد و گفت: مردم می تواند به عنوان مجری احداث انجمن در شهرستان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 15 بیمارستان استان دارای بخش دیالیز هستند، گفت: 169 دستگاه دیالیز در مراکز درمانی مازندران موجود بوده که تکافوی بیماران دیالیزی استان را نخواهد کرد.

زارعی مهمترین مشکل بیماران دیالیزی را کمبود دستگاه دیالیزی در مراکز درمانی استان ذکر کرد و گفت: مازندران به 60 دستگاه دیالیز جدید نیاز دارد.

وی با تاکید بر نوسازی و توسعه مراکز دیالیزی در استان گفت: تعداد تختها و دستگاه های دیالیز موجود استان با تعداد بیماران دیالیزی استان برابری نمی کند.

مدیرکل انجمن حمایت از بیماران کلیوی مازندران از رشد جمعیت بیماران کلیوی در استان اظهار تاسف کرد و افزود: عدم رعایت مسائل بهداشتی دلیل عمده افزایش روز افزون بیماران کلیوی در مازندران است.

وی در پایان از خیرین و مردم کمکهای نقدی خود به انجمن را به شماره حسابهای 4404.4 بانک ملت شعبه مرکزی ساری یا حساب شماره 1466 نزد موسسه قرض الحسنه قدس ساری واریز کنند.

23 تا 30 آبان هر سال به هفته حمایت از بیماران کلیوی در کشور نامگذاری شده است./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علیرضا 25 شهريور 1393
سلام منم میدونم هزینه های درمان بیماران کلیوی بالاست من بخاطر شیمی درمانی و زنده نگه داشتن همسرم همه چیزمو دادم چون بیمه هم نداشتیم ومن یک کارگر ساده هستم الا هم برا ادامه درمان میخوام کلیه ام رو بفروشم تا هم گره کا من باز بشه هم مشکل بیمار دیگه حل شه گروه خونیم o+ تلفن تماس 09396967272-09195793901
ghasem rohi 28 ارديبهشت 1394
سلام من قاسم هستم جوان 30ساله بیکار نیاز زیادی به پول دارم یکی ازکلیه های خودم را میفروشم 29-2-94تلفن تماس09362572782

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.157 seconds.